CINTA SEINDAH LANGIT (End)

Belum sempat Sora nak tanya apa yang membuatkan mereka bertiga pelik, tiba-tiba ada satu tangan yang diletakkan di leher Sora dan menarik Sora dari arah belakang.

Sora: Wah!!!
Haruki: Apa yang kau buat ni Sora?

Apabila Haruki muncul dengan tiba-tiba, Youji, Rei dan Misaki segera menyorokkan coklat cinta tersebut dari pandangan Haruki. Mereka rasa berdebar-debar sebab Haruki terlalu dekat dengan mereka. Macam mana kalau terkantoi?

Sora: Tak....Tak....takde pape la.
Haruki: Yakah?

Sora rasa jantungnya berdegup dengan pantas apabila Haruki muncul dengan tiba-tiba dan dia masih belum bersedia untuk bertemu dengan Haruki. Dari jauh, Misaki melambai-lambai ke arah Sora. Ketika itu, Misaki berada di belakang Haruki, maka Haruki tak nampak apa yang dilakukan oleh Misaki. Sora terperasan akan lambaian Misaki. Misaki cuba membuat gerakan mulut agar Sora faham apa yang Misaki nak katakan. "Sekarang la peluang nak beri dia coklat dan luahkan perasaan".

Sora: Ah...betul la!..Haruki....Hari ni lepas sekolah teman saya kejap boleh?
Haruki: Hmph...Kau ni...Mesti nak buat aktiviti sekolah lagi kan?
Sora: Taklah!!Hari ni bukan!
Haruki: Hmmm....Apa-apalah....Lepas sekolah ya...
Sora: Ah....Baru dia lepaskan.

Selepas Sora meminta untuk berjumpa dengan Haruki di taman sekolah, dan Haruki setuju, barulah Haruki melepaskan tangannya dari Sora.

Sora: Haruki tu selalu je buat aku berdebar-debar....tak tahan betul.

Monolog: Aku selalu rasa berdebar-debar macam ni....Haruki pula x rasa apa-apa ke?

Ketika Sora sedang termenung meikirkan Haruki, dia telah ternampak Haruki bersama dengan kawan lelakinya. Cara dia bergurau dengan temannya sama dengan cara dia bergurau dengan Sora. Haruki meletakkan tangannya di bahu temannya dan ditarik erat. 

Monolog: Cara pegang yang sama antara kawan lelaki dan kawan perempuan? Eh? Biar betul? Aku rasa aku baru je perasan satu benda yang kurang menyenangkan....Dia cuma anggap aku sebagai seoarang kawan je ke? Alamak... alamak... alamak.... Mana boleh aku fikir perkara jatuhkan motivasi camni sebelum nak luahkan perasaan!!! Bertenang!! Aku x boleh nak patah balik..... A....Apa-apa pun pasni aku cuma perlu beri coklat....dan luahkan perasaan padanya!!!

Selepas tamat waktu rehat, Haruki pun mula melangkah masuk ke dalam kelas. Kemudian dia ternampak sesuatu yang menrik perhatiannya. 

Haruki: Eh? Itu....Tiga-tiga orang dapat hadiah yang sama? Rasa kelakar pula...hahahaha....

Youji, Misaki dan Rei terdiam x mampu nak kata apa-apa sebab mereka x sempat nak simpan coklat mereka dan menjauhkannya dari Haruki.

Bertiga: Ah....ini...errr....Sora yang beri kat kami sebab hari Valentine.....
Haruki: Hmmm....Sora beri ya....

Ketika itu, Sora sedang termanung keluar jendela. Melayan perasaan yang penuh gundah gulana. Loceng telah berbuni mendakan waktu kelas sudah tamat. Sora masuk ke kelas sekembalinya dia dari tandas.

Sora: Yosh! Haruki belum sampai lagi.... Harap-harap aku boleh luahkan elok-elok. Rasa cemas pula....Nak beritahu yang aku sangat sukakan dia....

Sora pun membuka pintu kelasnya. Dengan penuh semangat Sora masuk ke dalam kelas.

Haruki: Kau lambat.

Sora terpana melihat Haruki berada dalam kelas tersebut. Bukankah dah janji nak bertemu di taman sekolah. Macam mana Haruki boleh ada di dalam kelas pula?

Monolog: Haruki?!!! Sorok-sorok tunggu? Tetiba rasa x sedia pula.

Sora: Ah...err...saya....

Tanpa berfikir, Sora terus menghulurkan kotak coklat kepada Haruki. Wajahnya merah padam kerana terlalu malu.

Sora: Ini..
Haruki: Itu....
Sora: Saya buat coklat sempena Hari Valentine. Sudi x awak terimanya?
Haruki:.....xyah la.
Sora: Eh?
Haruki: Aku x perlukannya.
Sora: Gulp!

Monolog: Nampaknya dia cuma anggap aku sebagai kawan je. Tak lebih dari tu...Tapi...Walaupun begitu, aku tetap nak luahkan perasaan aku padanya juga...

Sora: Saya sukakan awak!!!

Haruki terkejut mendengar luahan perasaan dari Sora.

Sora: Bila saya sedar, rupanya saya dah jatuh cinta...pada Haruki!!

Monolog: Aku yang baru pindah ke mari, dapat menikmati zaman persekolahan yang seronok setiap hari semuanya adalah kerana adanya Haruki.

Sora: Bila terkenang kembali, saya rasa saya perlu luahkan perasaan ni pada awak. Sebab tu la...lepas ni awak kene rijek saya betul-betul ya.
Haruki: ..Apa yang kau merepek ni?

Adegan ******. Di sebalik kain langsir yang berkibar di tiup angin. Berlaku adegan *****(hehehe) antara Haruki dan Sora. Haruki la yang bertindak dulu....Haish....

Sora: Ci....Ciuman?! Kenapa?!
Haruki: Maksudnya ni coklat cinta la kan?
Sora: Eh? Yelah. Mestilah coklat cinta.
Haruki: .....Aku ingatkan kau nak bagi aku coklat persahabatan.
Sora: Kenapa pula?!
Haruki: Youji dan lain-lain semua dapat hadiah yang sama dari Sora. Balutan pun sama. Tiada yang berbeza atau istimewa dari yang lain.... Dah la kasi aku yang terakhir pulak tu....Tpi aku pun sebenarnya.....sangat sukakan Sora. Kalau coklat cinta mestilah aku terima dengan gembira.

Monolog: Haruki.....

Haruki: Tapi aaaah....!!!! Mesti aku nampak tak kool kan tadi? Nampak cam aku jeles je!!! Maaf ye sebab buat kau menangis tadi Sora.

Monolog: Oh camtu ke? Haruki x perasan rupanya....

Sora: Sebenarnya hadiah apda awak sorang je balutan agak berbeza. Ada reben tau. Isi dalamnya pun lain.

Sora pun membuka balutan coklat tersebut dan menunjukkan isi dalamnya kepada Haruki. Coklat-coklat tersebut tersusun indah dan di tengahnya terdapat coklat yang bersaiz lebih besar berbanding yang lain yang berbentuk hati.

Sora: Awak punya memang isitimewa la! (love,,,love...love..)

Sora melafazkan perkataan tersebut sambil mencium pipi Haruki.

Monolog: Keseronokkan bersekolah bergantung pada diri-sendiri tapi aku sedar satu perkara lagi.....dapat menghabiskan zaman persekolahan bersama orang yang dicintai....akan menjadikan keseronokkannya berlipat ganda....

Tamat~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Gathering C23

Salam semua.....dah lama kan saya x post kat blog.....alasan saya, buat Projek Sarjana Muda(PSM). Lepas present, masih x update blog jgk sbbnye kepala serabut nak siapkn thesis...ok, saya xnak la bagi alasan banyak2 sangat..nanti orang menyampah plak. Post saya kali ni menceritakan pasal gathering bersama budak2 kelas dari C13,C23,C33. Tapi kenapa ye saya cuma letak C23 je? Nak tau kenapa? sebab masa C23 barulah semua budak kelas ada and masa tu jugak, budak2 lelaki direct entry masuk kelas kitorang. sebelum ni(C13), semua budak perempuan je.....

Jadi, pada 21-22/5/2011...kami semua pun pergi la ke Cherating. Kitorang menginap kat chalet. Nama tempat tu ialah, Duyong Beach Resort, Cherating. Rombongan yang pergi adalah sebanyak 4 buah kereta. x dapat plak nak tunjukkan ke semua kereta tu. ni je la yang ada... Kumpulan saya naik kereta kancil je....

Alamak, x nampak keretanya...berlebih-lebih posing sampai x nampak kereta yang telah berjasa bawak kitorang yang berat2 ni ke Cherating. De....kitorang dok chalet yang macam kiri kanan kitorang tu. Kitorang xde hati sangat nak ambil gambar chalet tu sebab menyedihkan keadaannya. Setiap chalet ada beranda yang berpalang, macam rumah kampung~~Beranda chalet kumpulan kami, palangnya rongak....x berani nak sandar. rasa macam nak terjatuh je. Cer teka sapa pemandu yang berkaliber yang sanggup bawak kitorang even minyak, kitorang yang isi..hehehe....Ok la tu. Dari UMP ke Cherating, pergi balik RM20 je....

Dalam gambar ni, kitorang semua nak bersiap g pantai main bola beracun. ye kot tu namanya. saya x pernah main plak bnda2 macam tu. kesiankan?hohohoho....x banya gambar yang leh diletak dalam ni sebab kebetulan, kamera sorang kawan ni, error memory...huhuhu....banyak gambar cantik kat pantai...sedih nia~~~Ni gambar sebelum kitorang main kat pantai....

Tengokla semua gadis2 dari kelas C23...ini pun ada beberapa yang x datang sebab ada hal.....biasaq la tu. Susah nak cukupkn korum....Bila malam plak, kitorang wat bbq...ada ayam, sosej, nugget, keropok, kuih, bihun goreng. Pergh..macam banyak je....





Gambar kat bawah ni, budak2 lelaki baru nak setup tempat nak bakor. Dioranag x bagi kitorang uruskan (gentlemen la konon). bukan la......sebab dorang kata kami x pandai nak buat...de.....

Amik kau.....punyer power diorang ni....macam mercun plak jadinya.....


Bau arang tu...serius sedap....tu x kira lagi macam mana rasa ayam tu. Budak lelaki peram ayam tu dengan perasa kuah satey....pelik plak makan satey ayam yang x berlidi and besar2!! Jap, nak try tengok, ada x gambar ayam....luper plak letak mana...




Sosej bakar je saya x makan. X sedap sangat...hehehe..makan yang goreang2 jer....Sorang dapat makan 4 ketul ayam.....saya cuma mampu makan 3 jer...seyes x larat dah nak masuk. mana x nyer, sebelum tu makan 2 pinggan bihun. kuih lagi.


Malam tu jugak minum banyak sangat air gas...yela...dah lama x minum...semua perisa rasa....epal merah, hijau, sarsi, oren, dan lain2...x ingat plak minum apa dah....hohoho.....Duduk kat sana 2 hari 1 malam je. kene bayar RM35.  kira berbaloi jugak la swpun x banyak sangat aktiviti. banyak makan je....malam tu, dalam kul 12 lbh, kitorang wat unggun api. xde gambar.  xde sapa plak nak amik masa tu..hehehe..ok la..sampai sini la dulu....tetiba banyak keje kene buat plak. da~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS