LOVE BITE equal to BUKTI CINTA (4)

Seperti yang dijanjikan, aku datang ke tempat pertemuan kami. Jam menunjukkan 5.20 petang. Muka aku nampak serabut sangat. Berpeluh-peluh. Dan aku…….aku…….

Dia: Lupa bawak tiket?
Aku: Haihh….kalau…..kalau…..saya balik sekarang…..sempat lagi kita nak tengok masa tambahan kot…

Arghh!! Macam mana aku boleh tertinggal menda alah tu? Mesti dia mengamuk punyalah! Hampeh la!!

Dia: Hemm…Camtu ke? Nampak macam dah nak nangis je.

Eh?!

Aku: Awak x marah?
Dia: Tak jugak. Tapi kalau macam ni, lupakan ajelah hasrat nak masuk kesebelasan utama tu.
Aku: Gulp….
Dia: Hahahaha! Lembap!

Dia ketawa…… Aku macam x percaya.

Dia: Muka kau tu….

Kalau sebelum ni…pantang kitorang jumpa je, mesti akan bertekak. Wajib.

Dia: Alang-alang dah keluar ni. Jom kita beli alatan untuk latihan kau.

Akhirnya, kami pun tiba di kedai alatan sukan. Hemm…..boleh tahan juga harga disini. Aku pun belilah beberapa alatan yang disyorkan oleh dia.

Cashier: Terima kasih, ini barangan anda.

Aku pun ambil barangan tersebut.

Aku: Oh…..
Dia: Berat ke?
Aku: Sebab beratlah jadi saya yang bawa semua barang ni.

Nak tunjuk gentle lah pulak aku ni.

Aku: Lapar x?

Berjalan beriringan….

Makan bersama….

Aku memang x sangka…..kitorang akan buat perkara camni. Aku sendiri x pasti apa harus aku lakukan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment